[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” z_index=””][vc_column][vc_column_text]On aika tulla asiantuntijakaapista ulos. Tässä tulee: olen myyjä, myyntimies – tehtäväni on saada aikaan kauppaa. Kaupanteko tarkoittaa hetkeä, jolloin kynä osuu pankissa paperiin. Jokainen myymätön kohde on toistaiseksi epäonnistunut suoritus.

En kerää koteja myyntiin kontaktien toivossa vaan tarkoitukseni on myydä asunto parhaaseen mahdolliseen hintaan myyjän toivomalla aikataululla. Kodin myyjän, ostajan ja allekirjoittaneen on kertakaikkiaan pakko päästä hyvillä mielin pankkiin. Pakko. Se on mun duuni. (Tänä vuonna olen onnistunut tässä ihan kohtuullisesti; toteutuneiden kauppojen ka. (myynti/pyynti*100%) on ollut noin 100,17 %. Pyynnit ovat olleet kovia.)

Kaikki asiat, jotka töissä teen, johtavat kohti kaupantekoa. Jos asia, jota teen, ei johda kauppaa kohti, en tee sitä. Jätän sen kokonaan tekemättä tai ulkoistan. En esimerkiksi tee enää omia paperitöitäni. Upeat kollegani tekevät ne puolestani. Siitä iso kiitos heille.

Ensimmäisessä välitystoimiston työhaastattelussani sain kuulla kysymyksen: ”Roni, onko kiinteistönvälittäjän työ mielestäsi enemmän asiantuntijuutta vai myyntiä?” Vastasin: ”Myyntiä, tietty.” (Mielestäni myyntiin kun sisältyy tämä asiantuntijuus, isosti.) Tähän tuleva esimieheni toteaa, että väärä vastaus. Nyökyttelin, mutta todellisuudessa ajatukseni menivät kutakuinkin näin: ”Ei helkkarissa voi olla totta. Ei. Ei se voi olla niin.” Ja eihän se ollutkaan.

Hyvä myyjä kun on oman alansa superasiantuntija, korkean moraalin palvelija, joka auttaa, kättelee kovaa, kuuntelee, konsultoi, hymyilee, palvelee ja ennen kaikkea: päättää kauppaa, isosti.

Olen ahminut viimeiset pari vuotta myyntikirjallisuutta ja vienyt sieltä juttuja käytäntöön, jotta voin palvella asunnonvaihtajia tulevaisuudessa vieläkin paremmin.

Myynti ei ole kirosana vaan jokaisen komissioilla työskentelevän yksilön elinehto. Se on sitä kautta myös yritysten elinehto, olivat yksilöt töissä komissioilla tai kiinteällä palkalla. Myynti on usein kirosana ja myyjät mielikuvissa lipeviä helppoheikkejä. Ammattimaisen myyjän tapauksessa mikään ei voisi olla kauempana totuudesta, mikään.

Olen myyjä — myyntimies. Palvelen.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25px”][vc_separator type=”normal” color=”#b5b5b5″ thickness=”1″][vc_empty_space height=”25px”][social_share show_share_icon=”yes” social_share_icon_pack=”dripicons” show_share_text=”yes”][vc_empty_space height=”25px”][vc_separator type=”normal” color=”#b5b5b5″ thickness=”1″][vc_empty_space height=”25px”][templatera id=”304″][/vc_column][/vc_row]


Comments

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Soita minulle